2018. 11. 5.

It was beautiful

We wanted to talk about loss. The harsh reality instilled in people a feeling of alarm, a sense of tension or antagonism, causing us to develop despairing ideas about the society in which we live. It was like a battle with something that lacks any substance. It felt like losing something beautiful; it felt empty. We sensed how you can no longer return to the beautiful moments of the past. We wished to address the disappointment of a reality where we wish to return to a time before we developed our despairing and pessimistic views – but things do not go as we hope.

상실감에 대한 이야기를 하고 싶었다. 냉혹한 현실은 사람에 대한 경계심이나 긴장감 혹은 적대감을 가지게 하고 내가 살고 있는 사회에 대해 절망적 시각을 가지게 했다. 실체가 없는 대상과의 싸움 같았다. 뭔가 아름다운 것을 잃어버린 기분이 들었다. 공허했다. 예전의 아름다웠던 순간으로 돌아갈 수 없음을 느꼈다. 절망적이고 비관적인 시각을 갖기 전으로 돌아가고 싶지만 뜻대로 되지 않는 현실에 대한 안타까움을 이야기하고 싶었다.  



It was beautiful
Branch, DC motor, Aluminum, Steel, Electronics, sensor
400(W) x 400(D) x 260(H) cm / 2018